Ett väldigt blandat inlägg

Inledningsvis vill jag beklaga den dåliga aktiviteten som rådat här på bloggen under julhelgen. Dåligt med tid och andra prioriteringar får bli den självklara och relativt enkla förklaringen. Under denna period har vi hunnit med en träning och så har även Atlas Cup spelat som FFK måste ha planerat speldatumet till mycket noggrant.

Träningen i tisdags har jag förträngt så gott det går, Villa vann typ varenda match och de andra lagen var skitdåliga. Det ena laget gjorde tre mål på åtta matcher och det andra fyra mål. Förutom Villaspelarna så gjorde enbart tre spelare mål i de andra lagen. Villa var obesegrade tror jag och de fick smeknamnet dream team och vann överlägset.

Segerligan

Martin 4
Boda 4
Tobbe.E 4
Fidde 3
Rikard 3
Fabbe 3
Hannes 2
Peter 2
Tommy 2
Kim B 2
Vånge 1
Hjärtis 1
Valle 1
Matte 1
Chrille S 1
Sebbe 1
Punkarn 1
Frippen 1
Hjelte 1
Engman 1
Gusten 1
Johan 1
Kim A 1
Jocke A (blacka) 1
Wieselgren 1

Atlas Cup

Att lägga en cup för seniorer på Boxing day får inte anses vara så smart från FFKs sida. Årets största Premier League-utbud bjuds det på sen är de flesta människorna över 16 år extremt bakfulla. Trots detta lyckades Kimstad ställa upp med ett lag och enligt vad jag har hört så gick det inte allt för bra. Man tog enbart 5 poäng i gruppen och det enda laget man lyckades besegra var mäktiga Igelfors. Man torskade mot Lotorp och turneringens bästa match kom mot Sonstorp där man kryssade. Trots detta gick man till kvartsfinal där innestarka Loddby väntade, Kimstad torskade med 5-2 och vad jag har hört så var det inget snack.

Kan väl skylla lite på att de inte hade någon riktig målvakt, Peter stod i mål inledningsvis men skadade foten och efter det klev Kim Bäcklund in i målet. Inte lätt att som ovan målvakt spela på sjumannamål. En av få ljuspunkter var annars att Robin W och Chrille S gjorde sina första framträdanden i Kimstadströjan och gjorde enligt rapporter bra ifrån sig. Har även hört att Wieselgren bar min tröja och det kan jag försäkra honom om var första och sista gången.

Träningsledigt ikväll hoppas jag alla visste och vi kör igång igen på tisdag den 3/1. Vi spelar även i Teknikhallen den 5/1 mellan 17:30 och 19:00. Dagen efter åker jag till England för att se ett visst Manchesterderby (Var tvungen att nämna det).

God Jul och Gott nytt år



Förhoppningsvis blir 2012 lika lyckat som 2011 för Kimstad GoIF

Jalkemo

Kommentarer
Postat av: Tunt?

Dålig bredd? Var väl lika för alla lagen,tror jul kommer samma datum runt socknarna...

2011-12-27 @ 22:51:35
Postat av: En som såg Billerud cup!!!

varför hade ni inte Vånge i målet i Atlas cup??

2011-12-27 @ 23:03:26
Postat av: Gunde

Bortförklaringar är för förlorare...

2011-12-28 @ 18:42:27
Postat av: Jalkemo

Ska jag skriva att vi ställde upp med bästa möjliga lag och hade en riktig i målvakt när vi inte hade det?



Har förövrigt svårt att diskutera cupen då jag inte var på plats och har i efterhand hört väldigt lite om den.

2011-12-28 @ 20:55:39
Postat av: Stefan Norsholms IF

Gott Nytt Bloggen /Fabbe , Kul att läsa dina små berättelser .

2011-12-31 @ 16:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0