Intervju med nyförvärvet Chrille Sundell

Trots att Chrilles signatur saknas så har jag lyckats få tag på Kimstads första nyförvärv inför återkomsten till division fyra för att få en intervju. Jag har spelat med Chrille i sammanlagt två säsonger och jag är helt övertygad om att han kommer bli ett väldigt viktigt tillskott till truppen. Chrille är mittback och kommer närmast från Skärblacka IF där han spelade denna säsongen. Han spelar även innebandy i Söderköping i division ett och har ett stort Arsenalhjärta. Här har ni intervjun med Chrille Sundell

Inledningsvis får jag väl ta och välkomna dig till Kimstad GoIF och ställa alla journalisters favoritfråga, hur känns det?

Man tackar, joorå det känns riktigt bra. Jag har fått ett mycket bra intryck av klubben/tränarna och jag ser fram emot en mycket rolig säsong.

Varför föll valet på just Kimstad?

Dom hade redan förra året visat intresse men då va känslan Blacka, nu så gick Kimstad upp i fyran och dom hörde av sig igen och jag fick ett bra intryck av tränarna så valet blev ganska enkelt. Sen känner jag många i laget och jag tror att det blir väldig skoj utanför plan också, vilket är viktigt.

Vad tycker du om Kimstads nuvarande trupp och vad anser du att vi bör ha för målsättning inför kommande säsong?

Truppen känns idag stark och jag ser att vi har nu en trupp som kommer klara sig bra i "fyran". Tycker att Kimstad har bra spelare på alla positioner. Målsättningen borde väl vara som alla andra nykomlingar och det är ju att hålla sig kvar , men sen kan man ändra målsättning under säsong, det beror ju lite på hur det går.

Hur ser du på din föregående säsong hos lokalkonkurrenten Skärblacka IF?

När jag skrev på så var känslan mycket bra, kände att det här kunde bli nånting. Började säsongen mycket bra och vi va i toppen ett ganska bra tag, sen kom några viktiga matcher och där blev det förlust tyvärr och man började tappa mer och mer mark. För min egen del var jag mycket nöjd, tyvärr blev jag skadad på en träning så jag missade i stort sett hela andra halvan av säsongen. Så det blev tyvärr inte så många matcher som jag hade velat, men dom jag var med på så gick det bra.

Hur skulle du beskriva dig själv som fotbollsspelare?

Jag jämför mig själv med Thomas Vermaelen hehe. En modern mittback ! En som har allt som behövs.

Apropå något helt annat vet jag att du sympatiserar med den engelska klubben Arsenal FC. Hur känns det i dessa dagar? Det måste ha varit en riktig berg och dalbana det senaste året.

I dagsläget känns det underbart, nu känner jag igen mitt Arsenal mer och mer (bortsett från gårdagens match mot Fulham). Jag vet att vi kommer klättra mer och mer nu, men ligatiteln är redan avgjort så topp 4 får man sikta in sig på nu. Matcherna i början av säsongen har jag förträngt, iaf mot United, usch, mår illa så fort jag tänker på det. Annars vinner Arsenal CL-guld !

Avslutningsvis vill jag tacka för att du kunde ställa upp på denna intervju och jag både tror och hoppas att vi kommer ha en mycket framgångsrik säsong som nya lagkamrater. Har du något du vill tillägga innan intervjun är slut?

Inget speciellt, längtar som f-n till grästräningarna bara. Önskar även Skärblacka IF lycka till i femman ! Sen att Söderköpings IBK klarar kontraket i div 1


Chrille som hoppas högst i Blackatröjan

Jalkemo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0