Tisdagens träning

Inledningsvis vill jag passa på att säga att det är trevligt att Blackabloggen kopierar inlägg härifrån. Filosofens inlägg angående Blackas lottning var kopierat rakt av när det gäller uppbyggnad och innehåll. Givetvis gör det mig egentligen ingenting, jag tycker bara det är roligt när ens jobb uppskattas av andra men jag trodde faktiskt att min forna kollega Filosofen var en bättre journalist än så.

Nu över till träningen, vi var mer folk än tidigare och bla Hannes gjorde sin första inomhusträning i en Tottenhamtröja med Bale # 3 på ryggen, något som Vånge givetvis uppskattade. Vi var mer folk än tidigare och när Gusten kom in sist som vanligt när uppvärmningen var klar blev vi till slut 21 personer. Det delades in i tre lag och man skulle möta varandra fyra gånger var precis som vanligt. Det var fyra personer som provtränade i tisdags och det var enbart bekanta ansikten från trakten. Anton Bäckstedt, Christian Sundell & Fredrik Fridström som alla varit tongivande spelare för Blacka iår samt Vångas vänsterback Joel Storm. Jag känner alla dessa fyra personligen och tycker helt klart att det skulle vara mycket intressanta nyförvärv till klubben. Fredda P hade även han vaknat upp från sitt ide som han legat i sen segerfesten efter uppflyttningen. Han satt på läktaren skötte tiden och målskyttarna, han agerade även domare (på ett bisarrt dåligt sätt) och såg överlag väldigt sliten ut. Kanske är han inte helt återhämtad från segerfesterna.


Sliten som sagt?

Träningen var den klart bästa iår och tempot var mycket bättre än vad det tidigare varit. Det var även idag ganska jämt mellan alla tre lagen men de blå hade ett litet övertag hela tiden. Tommy gjorde totalt fyra mål och det var mest idag och man hade även Sebbe som spelade strålande från sin backposition och lyckades sätta tre mål. De gula hade det väldigt svårt för just de blåa och lyckades endast skrapa in två kryss på fyra matcher mot dem. I den sista matchen förlorade man mot de blåa med 3-1 och efter hårda påtryckningar från mina lagkamrater och diverse hot från ledarna så måste jag faktiskt nämna att jag gjorde självmål i just den matchen. De kom tre mot en och det slutade att bollen tog på mitt knä och in i mål, fruktansvärt tungt då hånen haglade från läktaren. Danne Hägglöf som haft en strålande målform den senaste tiden gjorde mest mål för oss och det blev till slut tre fullträffar. Gustens ofattbara miss måste också nämnas då han lyckades missa öppet mål från 2 meter.

De röda hade det svårt egentligen under hela träningen och man lyckades enbart göra två mål på åtta matcher, under all kritik. Dessa gjordes av Bäckstedt och Vånge. Man lyckades faktiskt inte göra mål på de gula någon gång. Man lyckades besegra de blåa en gång men utöver detta blev det bara tre kryss. Att en spelare som Tobbe Hj som älskar att höja upp sig själv till skyarna efter träningarna går mållös under åtta matcher måste varit riktigt tungt för personen i fråga.

För att förklara poängsystemet så har tränarna kommit fram till att man enbart får två poäng för vinst och ett poäng för kryss. Varför vet jag inte men antar att det är för spänningens skull. Blåa vann dagens träning på 11 poäng, gula fick 8 och de röda 5.

Segerligan

Vånge 1
Hjärtis 1
Fabbe 1
Peter 1
Valle 1
Matte 1
Chrille S 1
Sebbe 1
Martin 1
Fidde 1
Tommy 1
Rikard 1


Åker till England på tisdag så missar tyvärr träningen men jag ska försöka styra upp en gästbloggare för jag vet att ni inte klarar er utan ett träningsinlägg.

Samma dag som jag åker så drar förövrigt övergångsfönstret igång och det ska bli riktigt intressant att se vad som kommer hända.

Måste även uppmuntra alla att läsa Zlatans självbiografi, den var helt otroligt bra.


De fyra provtränande grabbarna

Jalkemo

Kommentarer
Postat av: LM

Stort Fabbe, att få med självmålet.

2011-11-10 @ 18:47:58
Postat av: Filosofen

Mina idéer över olika sätt att presentera en lottning till en inomhusturnering är tyvärr kraftigt begränsade och jag vill hävda att sättet jag gjorde det på var det enklaste sättet att till de fåtal som faktiskt läser bloggen få det på det gröna med hur det faktiskt ligger till. Du får gärna anklaga mig för s.k plagiat men det rör mig faktiskt inte ett dugg. Stolle!

2011-11-10 @ 21:26:02
Postat av: Katastrofen

Slutsats: Det enklaste sättet var att plagiera...

2011-11-11 @ 14:26:11
Postat av: Tränaren

Ja, allt för spänningen!! Starkt av dig Fabbe att nämna ditt snygga självmål:) även om det inte var något hot från oss;)

2011-11-12 @ 10:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0