Dags för årets futsalsäsong

Kimstad har varit en enda stor karneval den senaste veckan och firandet har inte velat ta slut trots flera försök från Blackas ledarstab att förstöra feststämningen. Trots att jag förstår om folk vill fortsätta fira avancemanget till div 4 så är det imorgon dags för årets första träning i Skärblacka sporthall. Kimstad har blivit tilldelade hela 75 minuters träningstid av de alltid lika generösa BK Vingen som fortsatt prioriterar deras strålande innebandylag som spelar i Östergötlands sämsta serie.

Läget i truppen ser bra ut och det är egentligen bara frågetecken kring Jonte Ekeroth, Danne Hägglöf, Kim Andersson och Boda som tillbringade helgen i Finland. Av vad jag fått höra så dracks det en hel del Koskenkorva och frågan är om de är helt återställda till imorgon. Jag själv är helt knäckt eftersom jag kommer att missa årets första inneträning. Har kommit över en biljett till vårt briljanta landslag som ska möta Holland och kunde faktiskt inte säga nej, även om det var nära pga Zlatans avstängning.

Det är redan nu enbart 1 månad och 10 dagar kvar till årets upplaga av ICA-cupen går av stapeln i Stadium arena och det kommer vara stenhård konkurrens om de 10 platserna. Med tanke på att det endast kommer hinnas med 4-5 träningspass innan laget ska tas ut så kommer ledarstaben få ett otroligt svårt jobb.

Nu till de lite mer tråkiga nyheterna. Jag fick igår reda på genom en god vän att två spelare som representerat Kimstad iår och båda har spelat A-lagsmatcher har varit och tränat med en annan klubb. Jag vill inte nämna några mer detaljerade detaljer av sekretesskäl men jag hoppas verkligen det enbart var för att hålla igång under uppehållet.

Samlingen är 18:30 imorgon i Blacka och träningen börjar 18:45


En tuff helg i landet där Freddas pappa föddes 1952.

Jalkemo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0