Time for futsal

Årets andra futsalträning spelades idag i Sporthallen med ett nylagt golv från förra året. Greppet var otroligt mycket bättre och jag tror till och med att den berömda rälsen i mitten av hallen var borta. Good work Mosstorp/BK Vingen/Mattias Ottosson. Jag tror vi var 18 spelare idag om jag inte är helt fel ute och upplägget blev därför ganska självklart då man inledningsvis delades in i tre lag. Inga målvakter närvarade idag så laget som vilade fick ställa upp med två målvakter.

Träningen var väl egentligen ganska tråkig sett till spektakulära händelser och det finns väl egentligen ingenting roligt att rapportera. Danne Hägglöf vrålade "Fittluder" så högt att hela Skärblacka kunde höra det i träningens sista byte och det kändes uppenbart att Hägglöf har kollat på en viss tennisspelare vid namn Jonas Björkman. Det röda laget kom klart sist och man vann bara en match om jag kommer ihåg det hela rätt. Det var extremt jämt i toppen mellan de gula och de blåa och jag vet faktiskt inte vilka som vann. Enligt min beräkning som kanske är lite färgad eftersom jag tillhörde de blåa vann vi tillslut med en poäng men jag kan mycket väl ha fel.

Jonte Ekeroth var tröttare än någon annan, Boda fick ta mer stryk än någon annan, Gusten såg farligare ut än någon annan och Tobbe Ekeroth sköt hårdare än någon annan. Mr Hjärtström påpekade även på Facebook efter matchen att han var träningens överlägset bästa spelare. Efter träningen var det dags för CL och tydligen kom uppemot 10 000 personer utklädda till tomma sittplatser på Etihad Stadium för att se Manchester City ta emot Villareal.

En hel vecka kvar tills nästa träning nu och det blir inte lätt. Jag personligen tyckte iallafall det var extremt roligt att dra igång igen efter mer än två veckor utan en boll vid fötterna. Snart öppnat transferfönstret och vi kommer inom den närmsta framtiden att publicera lite silly season rykten här på bloggen. Jag ska även försöka ge min syn på Kimstads säsong.



Jalkemo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0