Inför ICA-Cupen slutspel

Imorgon drar slutspelet igång i Stadium Arena och för andra året i rad har Kimstad lyckats kvalificerat sig. Jag har för mig att det gick ganska dåligt förra året och förhoppningsvis kan vi prestera bättre imorgon. Som jag skrev i onsdags var det deltagarrekord i tisdags på träningen och tempot var riktigt bra. Lagen vi ska möta är Sylvia och Eneby och här nedan följer en kort sammanfattning om de båda lagen.

IF Sylvia

Slutade på andraplats i div 1 och förlorade sedan kvalet till Superettan ganska stort. Sylvia var kanske hela Sveriges hetaste lag under en period i somras där man vann hela 14 raka matcher om jag minns det hela rätt. Denna strålande form dog sedan av framåt hösten och mycket av detta berodde på skador på tongivande spelare. Mittfältaren Markus Hansson samt målvakten David Nilsson missade båda säsongsavslutningen samt att skyttekungen Allan Borgvardt var skadad till och från i slutet. Sylvia tog sig vidare med nöd och näppe från gruppen trots en ganska enkel lottning. Man förlorade mot Åby och spelade lika mot Loddby och lyckades kvalificera sig som grupptvåa på bättre målskillnad än Loddby. Enligt rapporter hade man så gott som det bästa laget och jag vet varför det gick så dåligt då man brukar vara extremt bra inomhus. Sylvia lär vara extremt laddade efter förra helgens "fiasko" och får trots detta ses som storfavoriter till att vinna gruppen.

Eneby BK

Slutade i mitten av fyran förra året och demontränaren Kent Karlsson leder laget. Kent som tidigare tränat Smedby och Sleipner här i stan är troligtvis en av stans bästa tränare. Men imponerade i gruppspelet och jag tror man vann alla tre matcher. Man har en blandning av tekniskt duktiga offensiva spelare samt stabila försvarsspelare. Micke Karlsson är en duktig målskytt som bl.a gjorde fyra mål mot Åbackarna förra helgen samt presterade mycket bra under de matcherna han spelade för EBK förra säsongen. Eneby känns som ett duktigt futsal-lag och vi måste verkligen spela på topp för att få med oss ett bra resultat mot dem.

Vi ställer upp med följande trupp:

Andreas(GK)
Tobbe.E
Fabbe
Boda
Babbo
Danne
Jocke.A
Gusten
Matte
Tommy(osäker pga jobb)

Coachar gör Peter och Punkarn då Bergdahl tydligen skulle iväg.

Kommer ett inlägg imorgon där jag kort sammanfattar våran insats och sedan bjuds det på ett mer detaljerat inlägg på söndag troligtvis.

Kan även meddela att jag kommer släppa en bomb här på bloggen imorgon efter cupen, håll utkik.

Jalkemo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0