Inför ICA-Cupen

Imorgon drar den klassiska ICA-Cupen (tidigare AT & Stadium) igång i Stadium arena och detta är verkligen höjdpunken för de flesta klubbarna under futsalsäsongen. Cupen anordnas av Smedby AIS och har iallafall gjort det så länge jag kan minnas. Kimstad har faktiskt vunnit cupen en gång då den hette Stadium Cup runt millennieskiftet om jag inte minns fel, Coach Peter fanns redan då med i laget och var med och vann.

Cupen drar som sagt igång imorgon men det är på söndag det intressanta börjar. Kimstad som har hamnat i en väldigt tuff grupp med divison tre lagen Söderköping och Kenty samt luriga och rutinerade Lindö FC från femman. Gruppen spelas på morgonen och vi måste verkligen prestera på vår maxnivå för att lyckas sluta bland de två bästa i gruppen. Jag har faktiskt ingen vidare koll på något av lagen vi ska möta men jag försöker skriva det jag kan om dem.

Söderköping
Slutade trea i division tre iår om jag minns det hela rätt. Är ett ganska tekniskt lag och brukar vara duktiga i denna cup. När man tänker på Söderköping och futsal så har iallafall jag svårt att hålla tankarna borta från incidenten för två år sedan när man mötte Chile Unido i Stegeborgscupen och det utbröt vilt slagsmål mellan både spelare, ledare och publik. Har väl egentligen ingen koll på deras spelare, en kille var med 011-laget när de spelade mot IFK och har var mycket snabb och teknisk och hade långa stunder lekstuga med Anders Whass.

Lindö FC
Huserar i den mellersta femman och slutade iår i mitten. Man har en väldigt hög snittålder och konditionen är kanske inte lika bra som hos andra lag men detta jämnar man upp med mycket bra fotbollshjärnor. Många spelare i Lindö FC har tidigare spelat på högre nivå och nu samlats i Lindö för att trappa ner på fotbollen. Vi mötte dem i somras under vår egen cup och gick då segrande ur matchen. Jag tror vi vann med 2-1 men segersiffrorna kunde ha varit större. Hur som helst så måste man vara på tårna mot Lindö då de är extremt skickliga på att utnyttja motståndarnas misstag.

Kenty
Kom sist i samma serie som Smedby efter en katastrofal vår. Man spelade upp sig under hösten men till slut räckte det inte och man åkte ur med ganska stor marginal. Jag kan ialalfall inte minnas att jag sett Kenty i denna cupen tidigare så det är väldigt svårt att sia om vilket lag de kommer med. Jag har ingen som helst koll på någon av deras spelare förutom att en jobbar på Stadium i Ingelsta. Kommer man med sitt bästa lag ska man tillsammans med Sörping givetvis vara favoriter till att gå vidare från gruppen.

Kimstad
Träningarna hittills har varit det varit väldigt blandad nivå på. Vissa träningar har varit riktigt dåliga medans tempot i vissa träningar har varit riktigt bra. Vi kommer ställa upp med 10 utespelare och detta gör förmodligen att två spelare kommer få vila varje match om vi nu inte roterar. Vi vet att vi har en hög höstanivå inomhus men under vissa perioder under träningarna kan spelet vara lika dåligt som det tidigare var bra. Vi har många individuellt skickliga offensiva spelare samt att defensiven känns stabil så avancemang är absolut ingen omöjlighet även om vi kommer ställas mot två stycken division tre lag.

Vi ställer upp med följande trupp:

Andreas (GK)
Boda
Fabbe
Tobbe.E
Babbo
Tommy
Matte
Jocke
Gusten
Danne
Fidde

Coachar gör Peter och Bergdahl

Det kommer ett inlägg från cupen på söndag/måndag

Tisdagens träning

Missade som jag tidigare nämnt träningen i tisdags på grund av att jag var i London och kollade på en otroligt underhållande matchen mellan England och Sverige. Har tyvärr inte fått någon information vilka spelare som var i det vinnande laget men enligt rapporter så var det 16 spelare som tränade. Andreas gjorde sin första träning för inomhussäsongen och i och med att målvakten Christoffer Palmqvist från Norsholm? provtränade så var vi för första gången under säsongen två målvakter på en träning. Av de grabbarna som provtränade förra veckan så var det bara Frippen som tränade i tisdags igen. Sundell var tvungen att jobba och Bäckstedt var med mig i London, förhoppningsvis har jag lyckats övertala honom.

Jalkemo

Kommentarer
Postat av: Fredda

Lycka till boys! Gör mig stolt. /FP

2011-11-19 @ 17:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0