Träning 22/11

Med tanke på gårdagens vidriga CL-resultat så var jag för arg för att skriva så jag hoppas ni har kunnat väntat till idag. Det måste varit deltagarrekord igår på träningen hela 21 utespelare + Andreas dök upp i Sporthallen. Upplägget var precis som vanligt och lagen möttes fyra gånger var. Igår på träningen märktes det verkligen hur stor skillnad det gör att ha en riktig målvakt inomhus. Det gjordes totalt 19 mål och jag tror att Andreas enbart släppte in 3 av dessa, enormt imponerande.

Det var extremt jämnt mellan alla tre lagen och inför sista omgången stod faktiskt alla lagen på 6 poäng var. Matte gjorde flest mål för dagen med tre stycket men om han hade haft lite skärpa så hade han enkelt kunnat dubbla målskörden. Peter som skötte statistiken för dagen skrev att undertecknad samt Tobbe Ekeroth gjorde dagens snyggaste mål men jag måste nästan ge mig själv denna utmärkelse. Tobbe bjöd på en riktig soloprestation som han avslutade med att förödmjuka den bristfälliga målvakten Joel Storm. Jag själv gjorde ett så kallas Andres Vasquez mål, efter att Andreas räddade det första skottet fick jag ännu bättre träff på det andra och den gick kryssribba in tror jag.



Jonte Ekeroth hade stor show idag och bjöd på tre tunnlar om jag inte minns helt fel. Tunneln han gjorde på Boda var bland tärningens snyggaste och Boda är enligt rapporter än idag snurrig efter åkturen Ekeroth bjöd på. Trots dessa shownummer från Ekeroth så blev han givetvis övermodig när han lyckats med något och slog gång på gång bort bollen på extremt konstiga vis där han skulle överarbeta situationerna. Han blev även tunnlad av sin bror under träningen och var inte sent ute med att försöka hämnas, det gick väl sådär. Storma, Frippen och Sundell var även idag där och provtränade medans Bäckstedt satt på läktaren, en öm fot pratades det om.

Alla lagen hade som sagt sex poäng inför den sista matchen och gula satte då in en extra växel och vann båda sina återstående matcher. De blåda slog de röda och slutade på andraplats.

Segerligan

Martin 2
Fidde 2
Vånge 1
Hjärtis 1
Fabbe 1
Peter 1
Valle 1
Matte 1
Chrille S 1
Sebbe 1
Tommy 1
Rikard 1
Boda 1
Tobbe.E 1
Hannes 1
Punkarn 1
Frippen 1

På lördag spelas slutspelet av AT-cupen och jag tror det var nio utespelare som blev uttagna, någon till kanske skulle tillkomma. Första matchen är 12.00 så om ni inte ska spela så uppmuntrar jag er alla att kolla.

Extremt jämnt i segerligan där bara två stycken lyckats med att vinna två gånger.

Jalkemo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0