Bättre sent än aldrig

Över 48 timmar efter träningens slut kommer nu äntligen detta träningsinlägg som förmodligen hela Östergötland har väntat på. Att det har tagit så lång tid skyller jag enbart på Football Manager 2012 som för tillfället tar upp all min lediga tid. Vet helt ärligt om det vore så lämpligt att skriva hur mycket jag har spelat sen releasen i fredags...

Nog om FM, det var förvånansvärt lite folk på träningen i tisdags och när Gusten vandrade in ca 10 minuter för sent så var vi sammanlagt uppe i 16 spelare. Det var en ny futsalboll träningen till ära och jag tror egentligen att alla uppskattade att slippa den väldigt mediokra och svårmanövrerade boll man använt under de två tidigare passen. Man delades som vanligt in spelarna i tre lag och upplägget var att man skulle möta varandra 4 gånger var. Tiden, resultaten samt målskyttarna sköttes från läktaren av Punkarn och Stefan som gjorde ett strålande jobb.

Det var väldigt blandade resultat under träningen och det måste ha varit väldigt jämna lag med tanke på slutresultatet. De gula började med 2 poäng på de första 4 matcherna men efter detta bjöd man på en strålande fotboll. Tommy och Danne längst fram öste in mål och gjorde att laget tillslut slutade på 11 poäng. Det blåa laget var lite tvärtom och började strålande och hade efter 4 matcher hela 8 poäng. Trots detta fallerade man totalt i slutet och lyckades på de nästkommande 4 matcherna enbart skrapa ihop 3 poäng och i och med detta slutade även dem på 11 poäng. Helt otroligt nog lyckades Matte vinna den interna skytteligan på 3 mål, Gusten bjöd även kanske på träningens snyggaste med ett hårt skott i krysset.

Det gula laget höll en ganska jämn nivå genom hela träningen och även de slutade på 11 poäng. Man kvitterade i sista matchen med 10 sekunder kvar men lyckades på något märkligt sätt släppa in ett mål till så på detta vis slutade alla 3 lag på samma poäng. Träningens mest minnesvärda ögonblick måste väl vara spökmålet som Gusten fixade åt de blåa. Han ansåg helt oförklarligt att han skulle ha hörna trots att ingen hade hört eller sett något, han slog in bollen och de blåa gjorde mål medan de gula hade slutat spela. Undertecknad blev då mindre glad och det blev lite livat under en period. Kan erkänna nu i efterhand att jag må ha överreagerat lite men jag skyller på min vinnarskalle och helgens resultat på Old Trafford. Måste även nämna att jag för kanske första gången vuxen ålder lyckades vinna mitt lags interna skytteliga på strålande 4 mål.



Hade tänkt att köra den briljanta och helt egna idén att vi kör en liten segerliga här på bloggen under inneträningarna i vinter. Att man tränar får man inga poäng för här utan det gäller att vinna. Eftersom inget lag vann i tisdags så skjuter vi upp starten i denna prestigefyllda tävling tills nästa vecka. Med tanke på mitt briljanta snitt i poängtävlingen i höstas får jag nog utse mig själv till storfavorit och jag hoppas verkligen inte få utstå några fuskanklagelser under denna tävling.

ANNAT

Micke Pressfeldt med ett förflutet i Kimstad har förövrigt tagit över Blacka på permanent bas.

Bäckstedt tränade inte med Blacka, är något på gång?

När börjar Silly Seasonryktena på riktigt?



Jalkemo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0