"Ett sista inlägg"

Efter en fantastisk avslutning på den här säsongen så slutade vi som ETTA och platsen i fyran är våran!!!
En härlig lördag på Kopparvallen med 80-90 supportrar på plats och ett fantastiskt väder så slutade det med en klar 8-0 seger efter en av säsongens bästa insatser. Jag lyfter på hatten till spelare, ledare, eldsjälar mm till seriesegern!
Om vi sammanfattar sluttabellen så skulle jag vilja säga att jag är riktigt bra på att tippa! inget skryt;)

Kimstad och KFF tippades i toppen och slutade som sagt etta och tvåa
Rimforsa och Åtvid lyckades jag inte pricka in i topp 4, men Rimforsa var nära och Åtvids höstform var lika dålig som Oscar Wendts match mot Ungern. Rimforsa slutade strax bakom Vånga på 5:e plats, ett Vånga som vi trodde kunde ta sig in i topp 4 om dom fick ihop laget och det har dom lyckats bra med och tack vare Mobäck som ställde upp i höst och bidrog med rutin och kunnande.
Blacka tog 6:e platsen och det var där man trodde de skulle hamna ungefär pga den tunna truppen med otränade spelare på slutet och väldigt mkt festande i laget så klarade man inte av att komma högre upp, kanske läge att flytta samlingarna till Puls istället för IP :). Syrianska tippades i mitten mest pga att jag inte hade så bra koll på detta spännande lag innan, i mina ögon det bästa laget efter Kimstad, kom på en 3:e plats efter Kurdiska som hoppas vinna Fair-playpriset återigen;)
Att bredden skulle saknas i FFK hade man lite på känn innan säsongen och där av mitt galna tips på plats 7-9, och det blev en 8:e plats och jag är inte förvånad! Josef fick dra ett för stort lass i Steffes gäng, nu lämnar Steffe tränarsysslan och var hamnar Josef? KFF? nja, tror inte det!
HBK tippades hamna på dom sista 3-4 platserna och laget lyckades bra i många matcher, men blandade med väldigt dåliga matcher och utnämns till seriens Everton!
Örtomta som tog 4 poäng mot oss hamnade på 10:e plats och lyckades hålla sig kvar, ett lag som är bättre än placeringen enligt mig. Tallboda blev en besvikelse, tippades i mitten men slutade näst sist, dåligt tippat! från 4:an till 6:an på två år!
Kisa tippades i botten och den positionen hade dom nog hela säsongen.
Nu vill jag Någon och Goifarn tacka för oss! och vi hoppas någon har mer tid för bloggandet så Kimstadbloggen lever vidare!

Tack för oss och lycka till alla lag i fortsättningen!  

Kommentarer
Postat av: Blacka!

Kimstad rent boys!

2011-10-05 @ 00:03:03
Postat av: En av FFK-skribenterna

Kul med lite aktivitet från er blogg och likaså intressant läsning precis som Blacka-bloggens summering. Det här med Kurdiska är alltid lika kul, och de är en utmärkt kandidat till årets Fair-play, eller? Själv kommer man alltid vara lika älskad i KFF.



Tack för en bra säsong.

/Gustafsson

2011-10-06 @ 10:15:58
URL: http://finspangsfk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0