Kimstadsbloggen återuppstår

Som ni har väntat, enbart två dagar efter att "Goifarn" och "Någon" meddelade att de går i bloggpension tillsammans med bloggen så är vi alltså tillbaka. Vem är då denna nya skribent som fått äran att skriva på områdets enda division fyra blogg?

I journalistvärlden kanske folk känner igen mig under mitt alias "Mou" som jag så vackert valt att kalla mig. I det verkliga livet heter jag Fabian Jalkemo och spelar till vardags i Kimstad GoIF sedan i juni detta år. Jag har under min fotbollskarriär representerat grannklubbarna Skärblacka och Vånga samt haft en kort sejour i Smedby, pga detta massiva antalet klubbar har Blackabloggen under hösten valt att kalla mig klubbhoran. Mitt stora intresse är engelsk fotboll där jag sympatiserar med klubben Manchester United och just detta intresse tar mycket av min tid. Nog om mig, inledningsvis vill jag tacka Goifarn & Någon för deras tid och jag vill även passa på att säga att det är en stor ära för mig att bli tillfrågad som deras efterträdare, jag ska föra deras arv vidare med stolthet.

Det är i väldigt positiva dagar jag tar över denna blogg och jag tror ingen i området har missat att Kimstad i veckan blivit klar för division fyra efter att man fullständigt pulveriserade Åtvidaberg Södra på Kopparvallen. Festen på kvällen var mycket trevlig och det känns redan som att både spelare och ledare är riktigt sugna på att träningarna ska dra igång. Under den resterande tiden av 2011 finns ett par intressanta datum som redan nu kan vara bra att hålla koll på. Den 20e november spelas ICA cup (Tidigare AT) i Stadium Arena, det högintressanta transferfönstret är öppet mellan den 15 november och december om jag fattat det rätt? Billerud cup spelas runt Lucia i Blacka spelhall, FFK arrangerar även Atlas cup i mellandagarna, dock vet jag inte om Kimstad ska vara med. Som ni ser då finns det mycket att se fram emot redan iår trots att säsongen precis är avslutad.

Jag kommer försöka skriva så mycket som möjligt på bloggen och iallafall få till ett träningsinlägg i veckan. Det blir givetvis lite silly season snack där vi går igenom de ryktena som florerar i Östergötland, Blackabloggen har b.la redan varnat Kimstad att inte röra sin guldklimp Anton Bäckstedt.

Nästa träning är på tisdag 11/10e 18:45-20 (samling 18:30) i Skärblacka sporthall. Jag personligen är redan fotbollssugen redan 6 dagar efter matchen mot Åtvid och jag ser redan fram emot inomhussäsongen.

Glöm inte bort att kolla på bildspelet från Åtvidaberg på länken här: http://bit.ly/oRGDt9



Jalkemo

Kommentarer
Postat av: Filosofen

Judas

2011-10-06 @ 23:27:35
URL: http://skarblackaif.blogg.se/
Postat av: Canales

Gött fabbe!

2011-10-07 @ 23:53:37
Postat av: Månsson

Härligt Fabbe!

Ska bli kul att läsa framöver.

2011-10-10 @ 20:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0