Mycket har hänt sen senast

Återigen beklagar jag inaktiviteten som just nu råder här på bloggen. Har jobbat (tro det eller ej) mycket senaste tiden och har prioriterat annat. Sen senaste inlägget har mycket hänt och den största nyheten är givetvis att Kimstad har fått en ny huvudtränare inför säsongen 2012. Vår nytillsatta tränare heter Kim Hellberg och är känd som IFK Norrköpings egne Stefan Hellbergs son. Kim är endast 23 år gammal och har tidigare spelat i Kuddby, Dagsberg och även Ringarum om jag inte är helt fel ute. Kim har tidigare tränat IFKs P96er så detta är hans första senioruppdrag som tränare. Peter och Bergdahl kommer i och med detta agera som assisterande tränare under säsongen.

Kim har nu haft ansvaret under tre träningar och jag kan bara prata för mig själv när jag säger att jag fått ett mycket positivt intryck. Det känns väldigt seriöst och det finns en tanke med det vi gör. Dock kan man om man kollar på Kims Facebook-sida bekräfta att han håller på Chelsea och har Frank Lampard samt guds bästa barn John Terry som favoritspelare, något som får mig att ifrågasätta hans omdöme.

Under detta uppehåll har vi även blivit tilldelade en konsgrästid på isbanan i Lindö på den mindre attraktiva Premier League-tiden 15:30-17. Trots att det var is och stenhårt på stora delar på planen så kändes det extremt skönt att komma igång på riktigt. Vi körde passningsövningar, 1 Vs 1, hålla boll spel samt lite vanligt spel. Nivån på spelet påverkades givetvis av underlaget men det var bra inställning överlag och nivån var helt okej.

Träning nu tisdag, torsdag samt lördag i veckan

Cheers

Jalkemo

Kommentarer
Postat av: Sören Svensson

Lottningen till första omgången i Östgötacupen:

Lotorp-Kimstad,Skärblacka-Mantorp,Vikingstad-Vånga

2012-01-23 @ 19:24:08
Postat av: styrelse

Serieförslaget 2012 för Div 4 Östra.

Azech

Chile Unido

Dagsberg

Eneby

Grebo

Hagahöjden

Kimstad

Linghem

Norrk.Bosna

Svärtinge

Syrianska

Åby

2012-01-24 @ 00:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0